Tartumaa, Viro - Tartumaa, Estonia 2019

Karuski
Registered user

Viesti Kirjoittaja Karuski »

Ivo oli hautomassa, ja sitten vaihto kun Iris tuli pesälle. Ennen yhdeksää, jäi katsomatta kello.

Uskon että Iris on taas käynyt kalastamassa aamupalaa itse, pää ja rinnukset taas märät :D
(Mutta arvelua vain)

09:36 Iris torkahtelee
09:40 Ivo pesälle käväisemään, ja Iriksellä asiaa
09:42 Ivo lensi pois
09:57 Ivo kelolla
10:17 Ivo käväisi pesällä. Sataa, näyttää aivan rännältä mutta ei kai voi olla.. Ei kyllä se vettä on, näyttää vaan pisarat valkoisilta. Sataa jo kovaa.

11:17 Ivo pesällä, Irs ajelee variksia
11:30 Iris pesälle käymään ja taas takaisin variksia ajamaan.

12:50 edelleen varikset raakkuvat, yksi kelolla, Ivo on pesällä

13:37 Iris kävi (itse pyydystämänsä?) kalanpuolikkaan kanssa pesällä kääntymässä, taitavat varikset häiritä, raakkumista kuului

14:57 sataa, Ivo vieläkin pesällä.
16:39 Iris on palannut pesälle.
Iriksellä on hyvin sievä sivuprofiili :hearts:

marita
Registered user

Viesti Kirjoittaja marita »

:chat: Kiitos teille kaikille päivityksistä kuvista! Taustalla ollut, sotkin vaan koko koneen, kännyn ym..yritin jatkaa ja sekoitin vaan enemmän kaikki, tyhmä minä! Huomasivat ylläpidossa lopulta kun taas uutta pyysin, tehään sille uusi kaikki melkein.Kiitos heille!
Saapi nähdä kun poistun sivuilta miten käy?
Ihana olla täällä.

Karuski
Registered user

Moi Marita!! :wave: Olenkin jo ihmetellyt että etkö enää seuraa ja kommentoi, kivaa kun tulit :love2:
hieman yksinäistä täällä :chat:

marita
Registered user

:smilie_wet_150: Moi Karuski, olen huomannut myös, missä niin moni? Kiitos sinulle, olet päivittänyt ja pitänyt kartalla! Voihan olla, muitakin taustalla on!
Toivottavasti on ja kaikki hyvin heillä :flowers:

Karuski
Registered user

Niin Marita, ja olisko ihmisillä sitten töitä ja muita kiireitä, ja seurannassa kenties muitakin pesäkameroita, olen ajatellut. Ja kevät on ulkona liikkumisen aikaa heille jotka vain kynnelle kykenevät. Mielelläni päivittelen ja yritän olla hyödyksi, kun itsellä aikaa ja niin paljon tulee seurattua, ja jos ei muut niin ehdi seuraamaan niin niistä voi sitten rullailla. :ornithologist:

marita
Registered user

:hearts: Pesällä kaikki muutunut, silti elämä jatkuu pesijöillä. Ivo tuli aikaisin ja lähti välillä tie minne.
Irma ei tullut, Irma jossain lentelee ansaitusti..siellä jossain!
Irmaa kaivatiin, vieläkin tulee ajatuksiin kun pesää katsoo!

Siellä haudotaan, nyt Ivo ja Iiris yhdessä pesivät!
Onnea heille pesintään.

Karuski
Registered user

Iris lähti pesältä ja Ivo tuli hautomaan. Luulenpa että Iris lähti itse hakemaan iltapalasta :yesyes: :fish2:

Ivo on viettänyt tosi paljon pesällä aikaa hautomassa näinä päivinä. Näin jopa kun Iris olisi ollut tulossa hautomaan ja yritti muutaman kerran elehtiä siihen suuntaan, mutta Ivo jökötti kuin tatti eikä väistynyt.

Anneliisa
Registered user

Viesti Kirjoittaja Anneliisa »

Täällä ollaan pesän reunalla ja kiitollinen teille olen päivityksistä. Minua vähän mietityttää, jos tuo pitää paikkaansa, että Iiris käy itse kalassa. Ivo voi moisesta mennä sekaisin ja sitten ollaan vaikeuksissa, kun poikaset kuoriutuvat. Ivon toimitukset saattavat harventua. Toivottavasti näin ei käy!

Karuski
Registered user

Kyllä se aivan totta on että Iris käy itsekin usein nyt kalassa :D Eipä ole Ivokaan ollut kovin hanakka tuomaan kalaa (vaikka Iris oppi jo vaatimaankin), niin Iris on enemmän aktivoitunut nyt kalastamaan itse. En tiedä sitten oliko se siihen syynä, mutta näin se tuntuu käytäntö heillä nyt muotoutuneen. Ivokaan ei kaloja paria sinttiä lukuunottamatta välttämättä aina tuo, vaan tulee päästämään Iriksen pesältä kalalle. Luulisi että poikasten kuoriuduttua Ivon vaisto ohjaisi taas tuomaan kunnon saaliita pesälle :prayer:

Karuski
Registered user

20:07 Iris on tullut pesälle hautomaan

20:18 Ivo tuli pesälle, järjesteli hieman oksia
20:23 Ivo lensi pois

Karuski
Registered user

09:40 Iris hautoo. On harmaata ja tuuleksii.
09:50 oi oi nyt toi Ivo komean kalanpuolikkaan Irikselle!! :yess: Ivo hautomaan ja Iris lähti sitä syömään

10:53 Iris huoltaa sulkapeitettään kelolla
11:15 vaihto, Iris pesälle hautomaan
12:04 Ivo kelolla
14:22 Ivo pesällä, Iris kelolla
14:47 Iris pesälle Ivo pois
16:10 Ivo toi Irikselle kalaa :dancegirl: taisi olla pyrstö. Iris kävi syömässä muualla ja Ivo hautoi

17:05 Iris vuorostaan taas hautoo, kävi välillä vähän aikaa sitten jonkin häiriön takia heittämässä lenkin

19:46 Iris on käynyt taas kalassa :yesyes: :fish2: ja kävi itse pyydystämänsä kalan puolikkaan kanssa pesällä, Ivo ei ollut siitä kiinnostunut. Iris lensi sen kanssa pois. Aikaisemminhan kerran Ivo on ottanut Iriksen pyytämän kalan pyrstön jonka Iris toi pesälle. Sattumaako vai ei, liekö tietoa voiko naaraskin tuoda koiraalle.

20:22 Ivo lensi pois pesältä
20:25 Iris tuli pienentyneen pyrstön kanssa tyhjälle pesälle, Ihmetteli että missäs Ivo. Näytti että meneekö hautomaan pyrstö kynsissä :lol:

20:27 Ivo takaisin ja Iris taas pyrstön kanssa pois, en oikein saanut selvää olisiko Ivo nyt halunnut sen, olisi ehkä saattanut :think:

21:09 Iris jatkaa kelolla vieläkin saaliinsa syömistä :grin_2:

21:11 Iris tuli pyrstönrippeiden kanssa pesälle, ja nyt Ivo otti ne, maistoi, ja lähti syömään.
Eli Ivo otti Iriksen pyytämän kalan loput :kiss:
Viimeksi muokannut Karuski, 20 Touko 2019 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Karuski
Registered user

YouTubekanavalla näkyy mulla vain joku haikara :think: Löytääkö joku vielä tämän pesän YouTubea? Olisi niin kätevä tarkistella jos jäi epävarmaksi joku tapahtuma.

Karuski
Registered user

10:37 Ivo pesällä

Todella paljon kyllä Ivo hautoo, ja taas eräänä päivänä Iris olisi tullut hautomaan mutta Ivo ei hievahtanut :lol: Miten minä en muista että Irman aikaan Ivo olisi noin paljon ollut pesämiehenä :think:
Viimeksi muokannut Karuski, 16 Touko 2019 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hese
Registered user

Viesti Kirjoittaja hese »

Karuski
Registered user

Kiitos!! :hearts:

Lukittu

Palaa sivulle “2019”