Merikotka, Latvia 2015

Avatar
Teppana
Registered user
Viestit: 8515
Liittynyt: 02 Loka 2009 10:45
14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Eila kirjoitti:Juu - ja mulle toi engelska kans on hiukan haastavaa , luetun ymmärtäminen onki lujilla - ! :lol:
marksaa kirjoitti:Kiitos Teppana, hyvä kirjasto, sit vaan harjoittamaan luetun ymmätämistä - on siis noviisille niin vaikeeta, harjoitus tekee mestarin.
kun selaatte vähän alemmaksi lähettämääni sivua niin sieltähän löytyy mitä parhaimmat kuvat eri-ikäisistä merikotkista
pärjää ilman kieliä
- Aikainen lintu madon nappaa -
Avatar
Eila
Registered user
Viestit: 9057
Liittynyt: 04 Touko 2013 20:00
10

Viesti Kirjoittaja Eila »

Vielen - Herzlichen Dank , Teppana ! Vieritellään sivua , mä olin vähä hätäinen ja totesin vaan , että ahaa - englanninkielinen enkä kattonu enempää. Tutkitaan asiaa - kiitos! :hearts:
Liebe oder Freundschaft ist das Einzige das wächst, wenn man es teilt.
Love or friendship is the only thing that grows up if you share it .
Avatar
Eila
Registered user
Viestit: 9057
Liittynyt: 04 Touko 2013 20:00
10

Viesti Kirjoittaja Eila »

Palaan takaisin vielä : todella mahtavat kuvat - kiitos - kiitos ! :flowers: Ei sen selkeämmin enää voi asiaa kuvata , kuin tässä Teppanan linkin kuvakoosteessa on. Ei tosiaan tarvinnu lukee mitään , kun asia selviää kuvakielellä. :D
Liebe oder Freundschaft ist das Einzige das wächst, wenn man es teilt.
Love or friendship is the only thing that grows up if you share it .
marksaa
Global Moderator
Global Moderator
Viestit: 15385
Liittynyt: 11 Helmi 2012 14:21
12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja marksaa »

Ei tod. ollu pieninkään tarkoitus arvostella, vaan mietin, miten tarkasti pitää vertailla.
Avatar
Teppana
Registered user
Viestit: 8515
Liittynyt: 02 Loka 2009 10:45
14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Tapaninpäivän aamuhämärässä :D :D

Kuva
- Aikainen lintu madon nappaa -
marksaa
Global Moderator
Global Moderator
Viestit: 15385
Liittynyt: 11 Helmi 2012 14:21
12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja marksaa »

ame hauskasti kirjoitti, et pariskunnan pitää siivota, mitä nuoriso on sotkenut

Näytä video - Click Mehttp://www.youtube.com/watch?v=_XJSwYm23ks[/video]

liz01
Avatar
Teppana
Registered user
Viestit: 8515
Liittynyt: 02 Loka 2009 10:45
14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Teppana »

mitähän tuolla pesän alapuolella tapahtuu :(
Ihmisten huutoa kuuluu :-o korppi ja palokärki äänessä :o
Jo aamun valjetessa kun molemmat merikotkat olivat pesällään kuulosti kuin risuja olisi katkottu pesän alla.
Ei kiva
:cry:


kävin lunttaamassa l-kalenderista, siellä ame kirjoittaa että ovat nähneet metsästäjän ja kuulleet pyssyn laukauksia :cry:
- Aikainen lintu madon nappaa -
juuso
Registered user
Viestit: 3910
Liittynyt: 11 Syys 2012 15:16
11

Viesti Kirjoittaja juuso »

jotainhan sielä huudellaan kovaan ääneen :shock: onko koira hukassa jota huudellaan :o
Ei taida kotkia enää tänään näkyä...kiitos taas ihmisen "luontoharrastusten"...

Kiitos Teppana tuosta höyhenpukulinkistä.

edit; korppeja, variksia ja harakoitakin liikkeellä. Kuvittelenko näiden määrän tänään epätavallisen suureksi? Nuo vaan kun ovat luonnon omia puhdistajia niin voisiko lähistöllä olla metsästäjien jätöksiä...
Viimeksi muokannut juuso, 26 Joulu 2015 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
marita
Registered user
Viestit: 2866
Liittynyt: 01 Touko 2012 10:45
11
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja marita »

Teppanalle kiitos linkistä, aamulla kävin lukemassa tai oikeastaan katsomassa kuvat :) Onhan täällä monta tuttuakin sivulla! Hyvää Tapaninpäivää kaikille!
Aamulla oli pesällä yksinäinen kotka, olikohan nuoriso osastoa? Käväisi pari kertaa!
Äänet olivat pois minulta, hui mitä siellä nyt sitten onkaan ammuttu, laukauksia kuulunut :shock:
juuso
Registered user
Viestit: 3910
Liittynyt: 11 Syys 2012 15:16
11

Viesti Kirjoittaja juuso »

Väärin, etteikö muka kotkia tänään näkyisi...kyllä me täällä ollaan ja vahditaan pesää :D
Kuva
juuso
Registered user
Viestit: 3910
Liittynyt: 11 Syys 2012 15:16
11

Viesti Kirjoittaja juuso »

hetkinen... onko nuo Durben renkaat...
Kuva

Kuva

edit ; kyllähän tämä oli ihan joku muu kuin pesän vakioasukas :shock:
Kuva
juuso
Registered user
Viestit: 3910
Liittynyt: 11 Syys 2012 15:16
11

Viesti Kirjoittaja juuso »

:ornithologist:
Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Eila
Registered user
Viestit: 9057
Liittynyt: 04 Touko 2013 20:00
10

Viesti Kirjoittaja Eila »

Minä olin tänään Turussa ja näin kolmen muun henkilön kanssa ihka elävän merikotkapariskunnan nauttimassa ilmavirtojen nosteista Kuusistossa. Ne lensivät niin lähellä yläpuolellamme merenlahden rannassa , että kiikarilla katsoessa täysin tunnisti merikotkan. On se uljas lintu ! Hieno nähdä livenä! Peräkkäin tekivät samanlaista kaarrosta. Upea näky! :D (Ei kuulu tähän nyt , mutta en malttanu olla kertomatta - niin täpinöissäni itsekin olin!!!)
Liebe oder Freundschaft ist das Einzige das wächst, wenn man es teilt.
Love or friendship is the only thing that grows up if you share it .
juuso
Registered user
Viestit: 3910
Liittynyt: 11 Syys 2012 15:16
11

Viesti Kirjoittaja juuso »

Kyllä noiden ilmestyminen yläpuolelle on "majesteetillinen" näky Eila :2thumbsup:
Olen lunttaillut naapurifoorumia koko iltapäivän ja tuo tämänpäiväinen vieras on vieraillut, jos oikein ymmärsin, aikaisemminkin pesällä :P onkos tässä kohta käsillä mm. sääksien pesältä tuttua kähinää kun tuntuu olevan pesälle ottajia :shock:

Ame oli tehnyt videon oudoista valoista taivaanrannassa yöaikaan ja tuli mieleen heti näkemäni oudot valot toukokuiselta yöltä 4.päivä...en aikaisemmin viitsinyt tätä foorumille laittaa ettei ihan höperöksi luulla mutta nyt voipi tuonkin kuvan julkaista kun muutkin on valoja nähneet. Valojen kuvakaappaus on liitetty tuo saman päivän aamuisen pesäkuvan päälle joten paikka missä nuo kolme valoa loisti on aika tarkka. Että tämmöisiä siellä näkyy joskus :lol:
Kuva
juuso
Registered user
Viestit: 3910
Liittynyt: 11 Syys 2012 15:16
11

Viesti Kirjoittaja juuso »

Janis L-kalenderissa ja vapaasti suomennettuna;

tämän päiväinen vieras (k104 ja 284) on uusi tuttavuus tällä pesällä. Rengastettu 31.5.2012 Kurzemessa (Janis itse rengastanut). Tämä on viides tunnistettu merikotka tällä pesällä tähän asti
Lukittu