Terveisiä luonnosta

marksaa
Global Moderator

Viesti Kirjoittaja marksaa »

Lumitilanteita...

Espoossa just äsken
Kuva
Kyllä tästä selvitään... aurinko on jo lumipilven takana...
päästään rantaraitille päiväkahvivarusteinemme, eikä lähennellä ketään...

marksaa
Global Moderator

Lumitilanne Kiilopäällä

Kuva***Kuva
Just, KO olin ottamassa kuvia meidän lumista, sähköpostiin oli tullut lohdutuskuva meidän Kiilopään mökiltä...
Lohdutusviesti oli, et lumitöihin täällä joutuivat, kun lomaviikko just alkoi
Lohdutusviesti siksi, et me jouduttiin pääsiäisen aika perumaan, kun meidän perinneryhmässä on kolme + 70

Eila
Registered user

Viesti Kirjoittaja Eila »

Hienoa , marksaa : upeat lohdutuskuvat ja niin juuri teemme näinä kummallisina aikoina ! :D Löydetään iloa läheltä , jotain kivaa joka päivä ! Vain mielikuvitus on rajana , joten antaa mennä ! :book: :dunno: :chat:
Minä suunnistan tässä tilanteessa vähintään parvekkeelleni kahville tuulettumaan ja ihailemaan maailmaa :ornithologist: taas siltä suunnalta. Näkyy pilviä , välillä aurinkoakin :smilie_wet_150: , lentäviä lintuja , maassa loikkivia jäniksiä - kuuluu mustarastasta , viherpeippoa ja välillä varista sekä harakkaa ... Nämäkin luonnonilmiöt avautuvat nyt , kun poikkeusaikoja eletään , jos mahdollista vieläkin upeampina kuin ennen ! :cg2:
Liebe oder Freundschaft ist das Einzige das wächst, wenn man es teilt.
Love or friendship is the only thing that grows up if you share it .

Teppana
Registered user

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Luonto kiittää tästä pakollisesta pysähtymisestä, kun ei ihmiset sitä vapaaehtoisesti osaa tehdä
- Aikainen lintu madon nappaa -

Eila
Registered user

Minä istuin äsken parvekkeella ja katselin taivaalle. Valkoisia , alati muuttuvia pilviä purjehti ylhäällä hiljalleen . Näky on jotenkin huikea , kun katselee kirkkaan sinistä taivasta ja siellä liikkuvia pilviä. Olen näitä joskus ennenkin täällä ihmetellyt , mutta minusta se vaan on niin kiehtovaa seurata yläilmojenkin näkymiä. Tähtitaivas on sitten taas oma juttunsa - mutta nämä päivänpilvet ovat kauniita ja niin monimuotoisia.
Löysin YLE : arkistosta jutun pilvistä . Joo - en minä ainakaan ole tunnistanut erilaisia pilvityyppejä ...
:think:

Eila
Registered user

Tein aamulla aikaisin - ennenkuin aurinkokaan näyttäytyi - kävelylenkin lähimaastossa. Olin ainoa kulkija. Seuranani oli hiljaisella tienoolla mustarastas - kulta ! Hänen huilusoolonsa olivat ihanat ! Raikas kevätsää - mikä loistava aamun avaus ! :treehug:

marksaa
Global Moderator

Sä oot
Eila niin reipas (ja nuori vielä)
Ihan varmasti tulee upee olo...

Mä kävin taas pyyhkäisemässä porrashuoneen kaiteet ja ulko-oven vetimet ja samalla tarkistin, ovatko mun istutukset vielä mieltä ilahduttavia - ovat, ei ollu pakkanen nipistänyt...

Kuva

Teppana
Registered user

Huomenta, täällä Vantaan ja Helsingin rajalla ikkunastani näkyy neljä isoa rusakkoa, yksi citykani, fasaani pariskunta, sepelkyyhky, muutama kesykyyhky.. ym.
Lintusäätiedotuksessa tälle ja varsinkin huomiselle odotettavissa hyvää lintujen muuttoa :ornithologist:

Muistakaa maakotkan siipien välinen etäisyys :D

Pb
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pb »

Teppana kirjoitti:
26 Maalis 2020 07:18

Muistakaa maakotkan siipien välinen etäisyys :D

On muuten melkoinen "tipu" tuo maakotka
:ifly:

Kuva
Ei minua varten tarvii keittää... :cb:

Eila
Registered user

Joo - hyvä havainnointi fyysisestä etäisyydestä. :goodjob: Se ei liene kovin vaikeaa meille suomalaisille - ei ainakaan länsisuomalaisille. Täällähän on " luovuttu katsekontaktistakin vieraiden ihmisten kanssa jo sata vuotta sitten " , mainitsi eräs kolumnisti paikallisessa maakuntalehdessä. Joten etäisyys kanssaihmisistä hoitunee vaivatta ... Se on tärkeätä näinä tautisina aikoina. Pidetään siis maakotka mielessä , missä sitten liikutaankin ! :2thumbsup:

ÄlläPee
Registered user

Viesti Kirjoittaja ÄlläPee »

Muutamia laulujoutsenia on jo lennellyt koillista kohden toitotellen kevään tuloa. Lumimittarissa on vielä 90 sm lunta, kävi 110 sm kohdalla, vesisateet sulattivat reilut 30 sm. Pihalle ilmestyi kerran fasaani, joku harrastekasvattaja laskee aina ylimääräiset kanahaukan ruuaksi.
Kuva
Etelän immeiset haravoivat jo pihojaan ja ruohikkopalovaaroista huomautetaan. Minun piti ruveta auttamaan kesän tuloa ja siirtelemällä luimikinoksia varjokohdista aurinkoisemmille paikoille sulamaan.
Kuva
:ugeek:

hese
Registered user

Viesti Kirjoittaja hese »

Kiitos taas Älläpee kuulumisista :4U: , eipä taida tosiaankaan olla ruohikkopalojen vaaraa ihan lähiaikoina :lol:, mutta väistämättä se kevät tulee sinnekin :)

marksaa
Global Moderator

Kiitos terveisistä
ÄlläPee,
muista! - joustoa polviin, selkä säästyy...

Mukava oli tuo hesen lohdutuksen sana... vapaapalokuntalaisten kokoontumiset lykkääntyy myös
Kuva
Kimalaiset on ollu mun kavereina, kun oon pitänyt ompeluseuraa itselleni.
Narsissien tuoksu ja värit niitä houkutteli.
Siitä tietää, että on kevät tulossa, kun
ensimmäiset 40 - 50 kirvaa nitistin mun biodynaamisesti kasvattamistani
yrteistä. Minttu oli parasta, varsiselleri myös, vahvaan minttuun eivät tulleet.

marksaa
Global Moderator

Eräänä talvikuun aamuna, yöpakkasten ja eilisen lumisateen merkkejä luonnossa... Espoo
Jään päällä eilisen pienen lumituiskun muistot, vedenpinta ohuessa jääriitteessä, sulavesi etäämpänä

Kuva

Teppana
Registered user

Lähes jokaikinen päivä lähden luontoretkelle fillarilla ja se mitä olen pannut merkille, että aina tuulee ja kovaa ja tänä aamuna tuuli taas kylmä kuin Siperiasta 🌬💨

Link
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Terveisiä luonnosta”