Dunedin Osprey Cam, Florida 2012 - 2013

Molly

Viesti Kirjoittaja Molly »

:D Tää Dunedinin pesä on ollu tosi hauska tänä vuonna :D Pinella ja Stirling osasivat piilotella muniaan loppuun asti, kukaan ei ollut varma mistään :lol: Yhdestä munasta oltiin ehdottoman varmoja :lol:
Ja plops, kolme suuta ruokittavana :love2: Pinella lienee vielä ensikertalainen. (Luulen, en tiedä varmasti :? )
Kolme siellä on, ja vaikeuksia pitää kaikki vatsan alla piilossa, aina jonkun pää nousee :D Tässäkin :smilie_wet_150:

Kuva
All the birds have flown up and gone; A lonely cloud floats leisurely by. We never tire of looking at each other - Only the mountain and I. -Li Po-
Mimmu

Viesti Kirjoittaja Mimmu »

Pesäkuoppa on tainut tulla jo ahtaaksi, kun yksi poikanen on torkuilla sen ulkopuolella!
Molly

Tässä arvelua Fb-sivulta :unsure:

Dunedin Osprey Cam

"I have some concerns that we might have lost our youngest chick. I saw him early this morning and he was in one of the pictures from this mornings album. He didn't seem too active and when Pinella gave them a long feeding I only saw the two oldest ones. Please keep watch and if you see all three let us know or capture a picture to post here!" Thanks! Jean

En edelleenkään pysty laittamaan kuvia, mutta seurailen. Toivottavasti kaikki on hyvin Dunedinissa. Kahden tai kolmen poikasen kanssa.
All the birds have flown up and gone; A lonely cloud floats leisurely by. We never tire of looking at each other - Only the mountain and I. -Li Po-
iris

Viesti Kirjoittaja iris »

Hei Molly, äsken saapui kala pesälle ja naaras kävi syöttämään poikasia, kaksi päätä tähän mennessä vain koholla. En ole täällä seuraillut sitten viime kuvieni joissa kolme reipasta pienokaista ruokailemassa. Luulisi että joku toinen olisi, ja olisi nähnyt myös mitä vialla, tai edes sen tarkemmin mitä kolmannelle tai milloin jotain käynyt. Uros viipyi jonkin aikaa pesällä, se katseli alaspäin, mietin olisiko kolmannen pieni ruumis siinä, mutta yhtä hyvin riiputti vähän päätään väsyneenä. Hyvä olisi tietää tarkemmin syitä - mahdollisia - jos pienin on menehtynyt.

Tuon näin minäkin, mistä Mimmu kirjoitti: yksi poikanen oli 'haudonnan' ulkopuolella myös tänään.
Molly

Dunedin Osprey Cam

"Good Morning All! Another concern this morning! Pinella was eating on the back right side of the nest when one chick popped his head up. She moved over and fed the little one. During that time the second chick never popped up. Please keep watch for our second chick and report anything you might see. Prayers that we haven't lost another one. Everything seemed fine last night!!"

:unsure: Tällainen viesti on kirjoitettu Dunedinin fb-sivulle vajaa vuorokausi sitten :unsure:
Kommentit tuon viestin jälkeen eivät varmista mitään, mutta taitaa näyttää huonolta :what:
Itse pääsin eilen yhden kerran pesälle, enkä nähnyt kuin yhden poikasen.
Joku arveli, että helteisellä säällä Pinella ei osannut suojata poikasia tarpeeksi auringolta.
Surullista.
Molly

Tässä uusin viesti facebookista, kamera ei aukea edelleenkään, ainakaan mulla.
Viesti on kopioitu Dunedinin fb-sivulta.

"Taken on my I-Phone- 1:54pm- Chick is trying to get shade under mom.
The temp is around 83* and sunny at the nest. The fact that Pinella is a young female, she still hasn't quite learned all the things she needs to do to keep her chicks safe. The loss of Chick #2 might be due to heat exhaustion since she isn't keeping them covered from the sun. Another possibility is that a predator swooped up our chick when Pinella and Stirling were off the nest. By being able to see into the lives of wildlife through live cams, we are seeing both the good and the bad that we weren't aware of. Nature can be so cruel at times. Since we choose to look into their lives, we have to learn how to accept the good with the bad."

:smiley1453: Selviytymistä ja kaikkea hyvää nyt tuolle ainoalle poikaselle :smiley1453:
EsmeraldaSable

Viesti Kirjoittaja EsmeraldaSable »

Voi ei! Karsea tilanne!
Best: Esmeralda
Molly

Tän kuvankin perusteella näyttää, että ainoastaan yksi poikasista on jäljellä :what: Mutta sitäkin terhakampi, joten hyvää elämää sille :D

Kuva
iris

Kävin myös täällä, yksi poikanen hanakasti ruokaili ja emo hanakasti syötti. Ja poikanen varjossa auringon paahteelta. Jatkuisipa yhtä hyvin :prayer:
Kuva
dunedinospreycam.com
Molly

:smilie_wet_150: Terveisiä Dunedinista :smilie_wet_150:

Kuva
Mimmu

Viesti Kirjoittaja Mimmu »

Dunedinissä ainokainen on pesällä emo seurassa. Kylläpä siivet ovat kasvaneet! Tuntuu kuin pieni olisi yhtä siipeä!
iris

Aamu valkeamassa, täällä herätyskello taisi soida kuuden maissa, kun kotipihan nurmenleikkuu alkoi, oli vielä sen verran hämärää että ajovalotkin tarvittiin. Mutta sitten yhtäkkiä aamu oli saapunut ja poikanen teki ensimmäiset kunnon siivittelyt. Emo käväisi pesässä, taisi tilata aamiaista, palasi sitten oksalleen.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
Pb
Site Admin
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pb »

Jean (Dunedin Osprey Cam / Facebook) kirjoitti: Pinella Tucks Sparky in to weather Tropical Storm Andrea! 6 6 13

A video of Pinella gathering up the Spanish Moss and covering Sparky up. She's Amazing!

Youtube

© TweetDreams1
Ei minua varten tarvii keittää... :cb:
iris

:smilie_wet_150: A wonderful video! Thank you, Ploughboy! :treehug:
Molly

Kiitos Pb, että toit tuon videon fb:sta tällekin sivustolle :4U: Vuosien varrella ollaan nähty paljon videoklippejä rakastavista emoista, mutta mielestäni tää saattoi olla yksi koskettavimmista. Niin konkreettinen ja inhimillinen :smiley1453:
Lukittu