Loch of the Lowes - Dunkeld, Skotlanti 2012

Lukittu
Avatar
Pb
Site Admin
Site Admin
Viestit: 2214
Liittynyt: 11 Syys 2009 08:38
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland
Viesti:

Loch of the Lowes - Dunkeld, Skotlanti 2012

Viesti Kirjoittaja Pb »

Aloita vuoden 2012 keskustelu tästä.

Kamera


Wildlife blog
Ei minua varten tarvii keittää... :cb:
Avatar
Millan
Registered user
Viestit: 6507
Liittynyt: 27 Syys 2009 20:52
14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja Millan »

Myrsky on riehunut LOTL:ssakin ja keskus on kiinni korjauksen ajan kerrotaan 4.1.2012 blogissa. Ja tässä vielä video vaurioista:

Mutta pesä on säilynyt, toistaiseksi, näin 3.1.2012 blogissa: The Osprey nest tree has survived again- so far!
Marita...sääksikummitäti
Avatar
Millan
Registered user
Viestit: 6507
Liittynyt: 27 Syys 2009 20:52
14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja Millan »



Tuolta löytyy video pesän viime kesän elämästä SWT:n sivulta. Kiitos, Kaija, tästä tiedosta facebookissa, tuon tämän nyt tänne!
Marita...sääksikummitäti
Nina
Registered user
Viestit: 1753
Liittynyt: 25 Maalis 2010 18:09
14

Viesti Kirjoittaja Nina »

Kiitos Millanille ja Kaijalle tuosta linkistä! :flowers:
Nina
Registered user
Viestit: 1753
Liittynyt: 25 Maalis 2010 18:09
14

Viesti Kirjoittaja Nina »

Hmmmm :?
Koskahan tuo kamera oikeen alkaa toimimaan...?
Jos vanhat merkit pitää jälleen paikkansa, niin eihän siihen mene kuin pari viikkoa kun Marge ilmestyy jälleen kotiin. :treehug:
Avatar
tantta
Registered user
Viestit: 1919
Liittynyt: 28 Syys 2009 12:50
14
Paikkakunta: Kanta-Häme, Suomi, Finland

Viesti Kirjoittaja tantta »

Kamera ilmeisesti avattiin eilen, mutta jotain testausta nyt meneillään, eli ei ainakaan tällä hetkellä kuvaa :|
"To do is to be"-Socrates
"To be is to do"-Plato
"Do be do be do"-Frank Sinatra
Avatar
Veera
Registered user
Viestit: 274
Liittynyt: 24 Syys 2009 08:21
14

Viesti Kirjoittaja Veera »

Heipä hei taas! Tuntuu ihan kuin olisi herännyt talvihorroksesta. Pesäkamera toimii, mutta mistä siihen tulee ääni???? Tintitkö ne siellä, mun korva ihan kun välillä kuulis Margen nalkutusta, mutta taitaa tulla mun korvien välistä se ääni. Kamera siis on ainakin tänään toiminut, kun olen sitä muutaman kerran katsonut. Mua jännittää ihan kamalasti :prayer: . Voikun Lady ja Laird tulis, molemmat ja kaikki olis hyvin. Toivoa pitää niin kauan kun sitä on. Eikö se niin ollut, että Jukka lähti samoihin aikoihin kotimatkalle Kamerunista, kun Lady saapui pesälle. EJ taisi olla ensimmäinen saapuja ja sitten Odin ja Laird samana päivänä.

Huh, kyllä alkaa kiireiset ajat. Lindan ja Sulevinkin pesäkamera on auki, vaan eipä ole heitä näkynyt.

Kiva taas olla täällä :hanger2:
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen.
Avatar
Millan
Registered user
Viestit: 6507
Liittynyt: 27 Syys 2009 20:52
14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja Millan »

:smilie_wet_150: Tinttien ääntä kuului...vai untako se oli? Ootellaan... :winke:
Marita...sääksikummitäti
Avatar
stadinmummo
Registered user
Viestit: 1832
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:20
14

Viesti Kirjoittaja stadinmummo »

Ihanaa tinttien sirputusta kuuluu ja kaunis näkymä rakkaalle pesälle. Olin kuulevinani muidenkin lintujen ääniä, mutta odotellaan... :hanger2:
A bird does not sing because it has an answer; it sings because it has a song. - Chinese proverb
Nina
Registered user
Viestit: 1753
Liittynyt: 25 Maalis 2010 18:09
14

Viesti Kirjoittaja Nina »

olet stadinmummo niin oikeassa.... Muitakin lintuja on maisemissa ja täytyy myöntää, että äsken kuulosti siltä, että ainakin yksi sääksi olisi lähistöllä...
Voiko se pitää paikkaansa??? Että joku olisi tullut jo näin aikaisessa vaiheessa???

Veerakin oli kuulevinaan muutama päivä sitten sääksien ääniä, Margeko..?
Kukaan ei varmaan ole pesällä kuitenkaan käynyt.
Nina
Registered user
Viestit: 1753
Liittynyt: 25 Maalis 2010 18:09
14

Viesti Kirjoittaja Nina »

HITSI.... Tuo ääni kuuluu taatusti Margelle!!!!

Olisi se uskomatonta, jos Marge vielä kerran olisi saapunut kotiin ja vielä näin aikaisin.
Saisi tulla nyt näytille pesällekin... Toisaalta nyt vielä ei taida olla kilpailijoita paikalla, niin riittää kun on pesän läheisyydessä.
Avatar
stadinmummo
Registered user
Viestit: 1832
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:20
14

Viesti Kirjoittaja stadinmummo »

Olin kyllä kuulevinani myös sääksen niiin tutun äänen, mutta aattelin ootella. Nyt kun olemme pesän reunalla kykkimässä ja tuleekin sääksi; saammeko julkaista tällä foorumilla kuvan? (mulla on kamera valmiina) :grin_2:
muoks. just luin säännöt googlen kääntämänä - siis heidän foorumin kautta. Pitääkö kirjautua?
A bird does not sing because it has an answer; it sings because it has a song. - Chinese proverb
Nina
Registered user
Viestit: 1753
Liittynyt: 25 Maalis 2010 18:09
14

Viesti Kirjoittaja Nina »

Harmi, että kameran käyttäjät eivät kierrätä kuvaa. Marge (olen melko varma) on jossain aivan lähellä ja kuulen hänen kertovan kuulumisia muuttomatkaltaan.
Olisi niin ihana nähdä hänet jo nyt heti :D
Avatar
Millan
Registered user
Viestit: 6507
Liittynyt: 27 Syys 2009 20:52
14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja Millan »

Heip tänne! Avasin kameran varttia vaille neljä ja oli kyllä ihan kuin sääksi peipposen yms. lisäksi olisi pesäpuussa jutellut, vaan Margen ääneksi sitä en tunnistanut ja ketään ei näkynyt. Ja pois se lensi, sääksi?? Näin yhtäkkiä on taas epävarma kuulemastaan.
Marita...sääksikummitäti
Avatar
Millan
Registered user
Viestit: 6507
Liittynyt: 27 Syys 2009 20:52
14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja Millan »

Linturadiota olen kuunnellut LOTL:stä! :smilie_wet_150: Wildlife Villagessakin on sääksen ääntä ilolla tervehtitty, että Margekos??

Kuvien näyttämisen suhteen pätevät samat viime kauden ohjeet edelleen!
Marita...sääksikummitäti
Lukittu