Aloita uusi keskustelu tästä.
Control

Viesti Kirjoittaja Control »

Hieno homma!
Näyttää myös toimivan VLC:llä Kuva
Control

Viesti Kirjoittaja Control »

Joko tässä lämmitetään pesäkuoppaa? :ornithologist:
On aikakin, jos viime vuoden aikataulua noudatetaan.
Kuva
Molly

Viesti Kirjoittaja Molly »

Viime vuonna ensimmäinen muna munittiin 30.12, joten myöhässä ollaan siitä aikataulusta. Yhdessä en ole emoja pesällä nähnyt nyt parina päivänä, kun olen tätä pesää voinut seurata :ornithologist:
Kuvassa kohennellaan vielä seiniä.

Kuva
All the birds have flown up and gone; A lonely cloud floats leisurely by. We never tire of looking at each other - Only the mountain and I. -Li Po-
Moose

Viesti Kirjoittaja Moose »

Kaipa Dunedin-fanit ovat huomanneet tämän linkin heidän sivustollaan
(http://ospreynest.info/index.php?pageco ... adcode=172)

"A gentleman in Finland, Ploughboy, made a wonderful slide show of the Dunedin Ospreys chicks getting ready to fly. Apparently the first osprey chick fledged Easter Sunday, 4/5/10, 57 days after it hatched. The other is still in the nest but looks ready to take off soon."

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zkxq_SG3rJA[/youtube]
- Time is simply one possible order of events - A. Einstein
Molly

Huomattu on Moose tuo juttu :goodjob:

Jostakin syystä pesintä ei nyt ala viimevuotisen aikataulun tahtiin.
Pesä on aika paljon tyhjänä.
Kuva

Tässä viimeisimmät uutiset.....eivät siellä paikan päälläkään tiedä syytä viivästymiseen, jotakin kalabaliikkia siellä on kuitenkin ollut pesän herruudesta, ehkä...

All the birds have flown up and gone; A lonely cloud floats leisurely by. We never tire of looking at each other - Only the mountain and I. -Li Po-
Molly

Pesällä on käynyt tunkeilijoita, jotka koiras on yrittänyt häätää pois :unsure:
Lisäksi kamera lakkasi toimimasta, toivottavasti saavat sen pian kuntoon. Epäilevät syyksi kovaa tuulta ja ukkosta:

1/6/11 - Camera seems to be down. I had some concern about this last night. We had wind and lightning. BW

Molly

Informaatiota:

1/17/11 "- Mating has not been reported at the nest yet, although some nesting materials have been added including some moss at the top. Within the last week several males have been seen near the nest and the female has been seen perching on top of the camera. At one point Wilf Yusek reported an eagle flying through the territory. The incubating periond is much later than we typcially see. At this point we commonly see the ospreys along the coast incubating already, yet many have not yet begun. If the delay continues, hopefully it will just be a blessing in disguise, and will allow us enough time to get a new camera up." BW

Eli odotellaan uutta kameraa :cg2:
Molly

Uutisia Dunedinista:

1/27/11 - 2 ospreys have been seen at the nest but mating has not been seen yet. There are potentially to more ospreys still competing for the platform. A new camera has been ordered and installation is being pre-planned. We hope to restore the camera by February 7th thanks to generous funding by Progress Energy. This will work as long as eggs are not laid. Check the photos section over the weekend for a great story about a nest relocation. The ospreys on the railroad signal crossing will be moved tomorrow ! BW

Molly

Nesting notes 2010/2011:

1/28/2011 - Two ospreys seen at the platfom, mating not yet observed. Relocated a nest in Safety Harbor today! Check out the video at :

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FFEeiwrTGTo[/youtube]
Molly

:smilie_wet_150: 2/1/11 -" The new camera has arrived and will be installed asap." BW

Molly

Uusi kamera on asennettu eilen. Jotakin pikku-sälää puuttuu vielä, mutta varmaan pääsemme pian seuraamaan tätäkin sääksi-kameraa :4U:

tantta

Viesti Kirjoittaja tantta »

:D Kamera toimii taas :D Pesällä ei ainakaan äsken ollut kuitenkaan ketään
"To do is to be"-Socrates
"To be is to do"-Plato
"Do be do be do"-Frank Sinatra
Molly

Hieno homma :cg2:
Molly

:smilie_wet_150: Huomenta Dunedin!! Sääksiä oli kaksikin, mut myöhästyin :?

Kuva

Tuo päivämäärä ja kellonaika kuvassa askarruttavat :puzzled:
Lukittu